KEPIA

Logbøger

Hey og velkommen til gruppe 4 – KEPIA 

d. 30 august 2017

Vi har startet forløbet med at finde på et navn, logo og slogan.

Tankerne bag: 

Vores navn “KEPIA” er sammensat af de 5 nøgleorde (klog, energisk, positiv, idéfyldt og anderledes) som vi synes beskriver vores gruppe godt.

Da vi havde sammensat vores navn af de beskrivende ord opstod sloganet “Keep it anderledes” da det ca. er vores navn bare med enkelte bogstaver addet. Udover det tænker vi at sloganet “Keep it anderledes” passer godt med den givende opgave, da vi ville “keepe” noget gammelt/histore men adde noget nyt og “anderledes”

– Sofia, Amalie, Emilie, Albert, Selma og Frederikke:)

 

d. 4 september 2017 (Fase 2 – forstå)

I dag er vi startet ud med at lave et videnskort, hvor vi skulle svare på hvad vi ved, hvad vi tror vi ved, hvad vi har brug for at vide og hvem vi skal spørge/hvor vi skal lede. Vi ved at de unge ikke er interesseret i nonnebakken og at der generelt ikke er særlig mange som var klar over hvad nonnebakken er. Udover det ved vi at der skal gøres noget så de unge vil blive interesseret og lærer noget om nonnebakken.

Vi havde lidt svært ved at komme i gang og forstå opgaven. Heldigvis knækkede vi  koden da der i sidste ende stod et par ting under hvert punkt.

Da vi havde lavet opgaven færdig, begyndte vi at researche om vikingerne. Vi fandt ud af en masse ting, såsom hvilken mad de spiste, aktiviteter de lavede og general viden omkring nonnebakken, som vi finder relevante for at lave vores produkt.

Vi har ret mange ideer til hvad vores produkt skal være, men overordnet har vi et nogenlunde klart blik på hvilken vej vi vil gå.

 

d. 11 september 2017

I dag har vi startet med at komme med et par ideer ud fra forskellige billeder vi skiftevis trak op.

Til sidst kogte vi alle vores ideer sammen og endte på tre, som er følgende:


 

 

Da vi havde fundet disse ideer delte vi gruppen op i to. Hver af de to små grupper valgte den bedste idé og så lavede vi prototyper. Det var en stor udfordring for os alle at lave en prototype, da vi ikke havde de rigtige ressourcer og tid til det. Prototypen var derfor meget ustabil og væltede hele tiden.

Til sidst endte vi dog op med denne prototype:

Prototypen er taget udfra idé 2 og 3. Vi har lavet nogle små border hvor de unge kan slå sig ned og hygge sig. I hjørnet har vi lavet en mini forlystelse hvor de unge kan kører rundt og se et lysshow med historier fra vikingetiden. Derudover hænger der forskellige vikingrelateret ting rundt omkring i lokalet.

Derfor formidler vi nonnebakken og gør den interessant for unge, ved at lave et samlingssted. Det mangles meget i Odense og det vil derfor tiltrække unge. Der vil også blive holdt vikingfester derinde hvilket også vil tiltrække en masse. temaet derinde er selvfølgelig vikingetiden og det vil derfor føles som at blive trukket tilbage i tiden. De unge kan ikke undgå at lære om Nonnebakken og vikingetiden når de er derinde, da der vil være en masse ting (heriblandt den lille “forlystelse”), men de unge vil lære om det på en sjov og hyggelig måde.

 

d. 18 september 2017

Vi har fundet nogle ideer til aktiviteter i rutschebanen feks, At lave noget med en normal vikinge dag og noget med 4D så du bruger alle sanserne,

Rutschebanen stopper og vi ser en vikinge model som står udført i alt hvad man plejede at gå med. Der vil være mulighed for at man kan mærke på alt tøjet. Bag ved vikingen står der et stativ med vikinge tøj. Så kan man klæde sig ud. Muligvis er der en eller anden form for baggrund som man kan stille sig op foran og tage sjove billeder.

Man kunne indsamle nogle point på turen og så kan man bruge de point i et supermarked som vi måske kan samarbejde med.

 

d.28 september 2017

I dag har vi gjort vores projekt fuldstændig færdigt.

Vi valgte at slå os sammen alle grupper undtagen Idejægerne og vi er nu færdige med vores endelige projekt.